REGULAMIN OBIEKTU
Niniejszy Regulamin został opracowany z myślą o zapewnieniu Państwu komfortu i bezpieczeństwa w czasie przebywania w naszym obiekcie.
Regulamin określa zasady świadczenia usług, odpowiedzialności obu stron oraz przebywania na terenie obiekcie. Regulamin obiektu jest częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji pokoju i podpisanie karty meldunkowej (L-F-001).
Dokonując powyższych czynności, gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki regulaminu, który jest dostępny do wglądu w recepcji oraz na stronie internetowej obiektu. (www.lilamedicalspa.pl).
Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu, zarówno gościa zameldowanego, jak i osoby mu towarzyszące.
Obiekt zastrzega sobie prawo do zmiany zapisów niniejszego regulaminu.
Doba
Doba w obiekcie rozpoczyna się i kończy w wyznaczonych przez obiekt godzinach tj.: danego dnia 16:00 – 11:00 dnia następnego.
Zameldowanie a tym samym zakwaterowanie w obiekcie jest możliwe do godziny 19:00. Obiekt w w/w godzinach gwarantuje dostępność pokoju.
Nieopuszczenie przez gościa pokoju w wyznaczonym czasie skutkuje naliczeniem dodatkowej opłaty zgodnej z obowiązującym cennikiem.
Rejestracja
Gościem obiektu jest osoba formalnie zarejestrowana w recepcji. Podstawą zarejestrowania jest okazanie dokumentu tożsamości z fotografią oraz podpisanie karty meldunkowej (L-F-001). Odmowa przez gościa okazania dokumentu lub złożenia podpisu na karcie, może skutkować odmową rejestracji i anulacją rezerwacji.
Gość nie może odstąpić pokoju osobie formalnie niezarejestrowanej w recepcji.
Obiekt może odmówić przyjęcia gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin obiektu, wyrządził szkodę w mieniu obiektu, innym gościom lub pracownikom obsługi, albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt pozostałych gości i funkcjonowanie obiektu.
Świadczenie usług
Obiekt świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem, co wynika z przepisów kategoryzacyjnych.
W obiekcie wdrożono Standardy ochrony osób małoletnich, które dostępne są na stronie internetowej obiektu (www.lilamedicalspa.pl) oraz w recepcji.
W przypadku zastrzeżeń gość zobowiązany jest do jak najszybszego zgłaszania ich w recepcji, co umożliwi pracownikom szybką reakcję.
Obiekt zapewnia:
– warunki komfortowego wypoczynku gościa,
– bezpieczny pobyt, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o gościu,
– profesjonalną obsługę w zakresie świadczonych usług w obiektu,
– sprawną pod względem technicznym usługę; w przypadku wystąpienia usterek, obiekt dokłada wszelkich starań, aby w miarę możliwości zamienić pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodności.
Płatność
Po dokonaniu rezerwacji w ciągu 7 dni Gość jest zobowiązany do wpłaty zaliczki w wysokości 30% kwoty pobytu. Pozostałe koszty rezerwacji pokrywa w momencie zameldowania.
Dodatkowe koszty wynikające z korzystania przez gościa w trakcie pobytu z usług nieobjętych rezerwacją pokrywane są najpóźniej w momencie wymeldowania gościa.
Lila Medical Spa określa zasady zwrotu zaliczek w przypadku:
– anulacja rezerwacji do 30 dni przed przyjazdem – 100% zadatku podlega zwrotowi
– anulacja rezerwacji do 14 dni przed przyjazdem – 50% zadatku nie podlega zwrotowi
– anulacja rezerwacji poniżej 14 dni przed przyjazdem – 100 % zadatku nie podlega zwrotowi
W przypadku zmiany terminu rezerwacji klient zobowiązany jest do poniesienia opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% wartości zarezerwowanego pobytu.
Odpowiedzialność gości
W pokoju i pozostałych częściach obiektu dzieci mogą przebywać tylko pod nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działań dzieci.
Gość obiektu ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju szkody powstałe na terenie obiektu z winy jego lub przebywających z nim osób, w tym osób niezarejestrowanych w recepcji i wprowadzonych przez gościa do jego pokoju.
Obiekt obciąża finansowo Gościa za wyrządzone szkody i kradzieże mienia obiektu po jego wyjeździe.
W przypadku naruszenia przepisów regulaminu i niestosowania się do zaleceń personelu, obiekt może odmówić gościowi dalszego świadczenia usług. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia obiektu. Takiej osobie nie przysługuje prawo do zwrotu zapłaconej opłaty za pobyt.
Obiektowi przysługuje ustawowe prawo zatrzymania na rzeczach wniesionych przez gościa do obiektu w razie nieuregulowania przez niego należności za świadczone usługi.
Odpowiedzialność obiektu
Odpowiedzialność obiektu z tytułu uszkodzenia lub utraty rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług określona jest przepisami Kodeksu Cywilnego.
Gość powinien powiadomić recepcję o powstałej szkodzie niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
Pieniądze, papiery wartościowe i przedmioty wartościowe gość może zdeponować w recepcji. Jednak obiekt ma prawo odmówić przyjęcia na przechowanie w depozycie powyższych, jeśli zagrażają one bezpieczeństwu lub mają zbyt dużą wartość. Obiekt może również odmówić przyjęcia na przechowanie przedmiotów wielkogabarytowych.
Gość ma obowiązek odpowiednio zabezpieczyć posiadane przedmioty wartościowe przed ewentualną kradzieżą. Pozostawienie przedmiotów wartościowych w miejscach ogólnodostępnych i niezabezpieczenie ich przez Gościa będzie uznane za ryzyko Gościa i będzie wyłączone z odpowiedzialności odszkodowawczej obiektu.
Obiekt nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do gościa oraz przedmiotów w nim pozostawionych. Inaczej jest w sytuacji, jeśli pojazd gościa został uszkodzony z winy obiektu i w wyniku działania jego pracowników.
Rzeczy pozostawione
Przedmioty osobistego użytku pozostawione w obiekcie przez gościa są wysyłane na adres wskazany przez gościa, na jego koszt. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji, obiekt ma obowiązek przechować pozostawione przedmioty przez okres do 3 miesięcy od daty wyjazdu Gościa. Po tym czasie przedmioty mogą zostać zutylizowane lub przekazane znalazcy. Artykuły spożywcze nie są przechowywane.
Cisza nocna
Gość ma obowiązek przestrzegania ciszy nocnej w godzinach od 22.00 do 6.00. W przypadku zakłócenia ciszy nocnej lub w inny sposób zakłócenia komfortowego wypoczynku pozostałych gości, obiekt ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług. Wyjątek stanowią imprezy organizowane przez obiekt.
Zwierzęta w obiekcie
Za dodatkową opłatą obiekt akceptuje przebywanie bezpiecznych ras zwierząt w pokoju (psy, koty). Chęć przyjazdu do obiektu ze zwierzęciem należy zgłaszać w momencie dokonywania rezerwacji w recepcji. Właściciel zwierzęcia ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez zwierzę na mieniu obiektu lub innych gości.
W przypadku, gdy zwierzę zakłóca komfortowy wypoczynek pozostałych gości lub stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa gości i personelu, obiekt ma prawo odmówić dalszego świadczenia usług.
Bezpieczeństwo
W obiekcie obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz e-papierosów (przestrzenie wspólne, pokoje, balkony) poza miejscami wyznaczonymi.
Wnoszenie na teren obiektu napojów alkoholowych i ich spożywanie pod jakąkolwiek postacią jest zabronione.
Na terenie obiektu nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
Każdorazowo opuszczając pokój, gość powinien ze względów bezpieczeństwa zamknąć okno i domknąć drzwi pokoju.
RODO
Dane osobowe gościa, takie jak imię i nazwisko, adres email, numer telefonu, data urodzenia, numer dokumentu tożsamości, numer rejestracyjny auta, data pobytu, specjalne preferencje gościa – są przetwarzane w celu świadczenia usług obiektu.
W celach bezpieczeństwa obiekt może używać monitoringu do rejestrowania wizerunku osób w nim przebywających lub w jego okolicy. Dane wizerunkowe są przechowywane przez okres 14 dni lub dłużej, jeśli zajdą szczególne okoliczności.
Gość ma prawo dostępu do swoich danych osobowych i ich aktualizacji. Usunięcie danych osobowych jest możliwe tylko, jeżeli zachodzą ku temu podstawy prawne.
Dane osobowe gościa mogą zostać ujawnione: służbom bezpieczeństwa państwa, firmom współpracującym z obiektem, takim jak księgowym, prawniczym, ubezpieczeniowym, kurierskim.
Podpisanie karty meldunkowej w momencie zameldowania jest potwierdzeniem zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu i zobowiązaniem do przestrzegania jego zapisów.
Regulamin Programu Lojalnościowego – Hotel Lila Medical SPA
- Organizator
Organizatorem programu lojalnościowego jest Lila Medical SPA, ul. M. Konopnickiej 37, 87‑720 Ciechocinek. - Uczestnicy programu
Program skierowany jest do klientów indywidualnych, którzy:
- dokonali pobytu w Hotelu Lila Medical SPA,
- posiadają indywidualną kartę lojalnościową wydaną na swoje imię i nazwisko.
Karta jest ważna wyłącznie dla osoby, na którą została wydana.
- Zasady programu
- Uczestnik programu jest zobowiązany zgłosić swój pobyt w recepcji hotelowej w momencie rezerwacji, informując o przynależności do programu lojalnościowego.
- Po zgłoszeniu pobytu, personel hotelu odnotowuje go w systemie na karcie lojalnościowej.
- Po osiągnięciu określonej liczby pobytów uczestnik otrzymuje nagrody:
- Po 3 pobytach: rabat 10% na kolejne pobyty hotelowe przy rezerwacjach min. 2 noclegów.
- Po 10 pobytach: rabat 15% na kolejne pobyty hotelowe przy rezerwacjach min. 2 noclegów oraz dodatkowe 15% rabatu na wybrane zabiegi SPA (jeśli skorzysta w czasie pobytu).
- Warunki dodatkowe
- Rabaty i nagrody nie podlegają wymianie na gotówkę ani łączeniu z innymi promocjami obowiązującymi w hotelu.
- Karta lojalnościowa jest indywidualna i nieprzenoszalna.
- Program obowiązuje wyłącznie uczestników posiadających aktywną kartę lojalnościową.
- Reklamacje
Reklamacje związane z programem należy zgłaszać w recepcji hotelu. Reklamacje zgłoszone po zakończeniu pobytu nie będą uwzględniane. - Zmiany i zakończenie programu
Hotel zastrzega sobie prawo do zmiany zasad programu lojalnościowego lub jego zakończenia w każdym czasie, bez uprzedniego powiadomienia. - Akceptacja regulaminu
Uczestnictwo w programie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. - Pozostałe warunki
Wszystkie kwestie nieuregulowane niniejszym regulaminem programu lojalnościowego podlegają Regulaminowi Obiektu Lila Medical SPA, dostępnym w recepcji oraz na stronie: www.lilamedicalspa.pl
Życzymy miłego wypoczynku w Lila Medical SPA
Regulamin korzystania z pokoju w Lila Medical SPA
Niniejszy Regulamin został opracowany z myślą o zapewnieniu Państwu komfortu i bezpieczeństwa w czasie przebywania w naszym obiekcie.
1. W godzinach 19:30 – 7:30 w obiekcie nie jest dostępny pracownik. Opłata za wezwanie pracownika wynosi 50 zł (np. w przypadku zatrzaśnięcia karty w pokoju). Numer telefonu:784 307 526
2. Numery alarmowe:
112 – numer alarmowy
997 – Policja
998 – Państwowa Straż Pożarna
999- Państwowe Ratownictwo Medyczne
3. W pokoju obowiązuje:
– bezwzględny zakaz palenia (w razie uruchomienia alarmu przeciwpożarowego , gość
pokrywa koszty przyjazdu serwisu i straży pożarnej).
– kara pieniężna za palenie w pokoju wynosi 500,00 zł
– zakaz używania sprzętu elektrycznego nie będącego na wyposażeniu pokoju w tym i.in. grzałek, suszarek do grzybów, lokówek itp. oraz palenia żywego ognia
– cisza nocna na ternie obiektu w godzinach 22:00 do 6:00
4. Osoby niezameldowane w obiekcie mogą przebywać w pokoju w godzinach 7:00-22:00, tylko po uprzednim poinformowaniu recepcji.
W godzinach 22:00-7:00 w obiekcie mogą przebywać tylko zameldowane osoby.
Możliwość zameldowania, wymeldowania oraz dokonania płatności jest dostępna w godzinach 7:30-19:00.
5. Pełen regulamin dotyczący obiektu dostępny jest w recepcji oraz na stronie internetowej www.lilamedicalspa.pl
6. Spis wyposażenia pokoju (L-R-014) dostępny jest w szufladzie szafki nocnej w każdym pokoju.
Regulamin SPA
Niniejszy Regulamin został opracowany z myślą o zapewnieniu Państwu komfortu i bezpieczeństwa w czasie przebywania w naszym obiekcie.
Prosimy o zapoznanie się z jego treścią oraz przestrzeganie poniższych wytycznych.
Korzystanie z oferty zabiegowej jest równoznaczne z akceptacją poniższego regulaminu.
- Baza zabiegowa jest czynna:
– od poniedziałku do czwartku w godz. 8.00- 15.00,
– w piątki i soboty w godz. 8.00- 20.00,
– niedziele w godz. 8.00- 14.00
Zapisy na zabiegi są możliwe do godziny 14:00 na dzień kolejny (z wyłączeniem sobót), w przypadku braku umówionych zabiegów zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zamknięcia Bazy Zabiegowej.
Rezerwacji zabiegów można dokonywać osobiście, telefonicznie pod numerem:
54 283 32 34
513 107 663
lub mailowo spa@lilamedicalspa.pl
Wcześniejsza rezerwacja godzin zabiegów nie jest konieczna, lecz pozwoli na rezerwację zabiegów w dogodnych dla klienta godzinach.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości wykwalifikowany personel udzieli wszelkich informacji na temat oferowanych zabiegów rehabilitacyjnych i kosmetycznych.
Na umówiony zabieg należy stawić się minimum 5 minut przed jego planowanym rozpoczęciem.
W przypadku spóźnienia do 15 min personel SPA zastrzega sobie możliwość skrócenia zabiegu lub przełożenia go na inny dogodny termin.
Wszelkie zmiany dotyczące godzin zabiegów należy zgłaszać minimum na 4 godziny przed rozpoczęciem zabiegu na wskazane w p.2 numery kontaktowe. Dokonanie terminowego zgłoszenia umożliwia przełożenie zabiegu na inny termin natomiast zgłoszenie spóźnione lub brak zgłoszenia powoduje utratę prawa do zabiegu oraz prawa do zwrotu kosztów.
Przez przystąpieniem do zabiegu lub w przypadku turnusów rehabilitacyjnych w momencie kwalifikacji do zabiegów pacjent jest zobowiązany wypełnić formularz – L-F-016 Zgoda na wykonanie zabiegu lub w przypadku turnusów rehabilitacyjnych L-F-017 Karta Oświadczeń, w którym zawarte są informacje o przebytych chorobach . Powyższe ma na celu wykluczenie wszelkich przeciwskazań do zabiegu. Za zgodność informacji zawartych w powyższych dokumentach pełną odpowiedzialność ponosi pacjent.
Bezwzględnymi przeciwskazaniami do zabiegów kosmetycznych na ciało, twarz, stopy, dłonie są:
– grzybica
– stany zapalne
– ropne i alergiczne
– świeże blizny pooperacyjne
– choroby żył
– ciąża
– choroba nowotworowa
– zmiany dermatologiczne
– przerwanie ciągłości skóry
– wczesne stadium po złamaniach, skręceniach
– pacjenci podczas leczenia
– stany pooperacyjne
9. Bezwzględnymi przeciwskazaniami do masaży są:
– niewyrównane wady serca
– rozrusznik serca
– ciąża w pierwszym i ostatnim trymestrze
– zapalenie żył, tętniaki
– nowotwory złośliwe i niezłośliwe
– zmiany dermatologiczne
– krwotoki
– wczesne stany po złamaniach, skręceniach
– świeże zakrzepy
– choroby reumatyczne
– epilepsja
10. Pacjent podejrzany o pozostawanie pod wpływem alkoholu lub pod wpływem środków odurzających, a także osoby z chorobami zakaźnymi wskazanymi w wypełnionym przez pacjenta formularzu nie mogą korzystać z zabiegów w strefie SPA.
11. Osoby poniżej 18 roku życia mogą korzystać z zabiegów wyłącznie pod opieką osób dorosłych.
12. Promocje oraz pakiety nie sumują się.
13. Zabiegi wykupione w danym pakiecie nie ulegają zamianom. Niewykorzystane zostają anulowane.
14. Strefa SPA jest miejscem odpoczynku i relaksu, wskazane jest zachowanie ciszy.
Na terenie SPA zabrania się:
– palenia tytoniu oraz e-papierosów
– wnoszenia, spożywania żywności i alkoholu
– wprowadzania zwierząt
16. Personel może odmówić wykonanie zabiegu przy niestosownym zachowaniu się pacjenta.
Goście zobowiązani są do noszenia kompletnego stroju kąpielowego/kąpielówek, klapek w przypadku korzystania z zabiegów hydromasażu.
Lila Medical SPA zastrzega sobie prawo do zmiany godzin otwarcia bazy zabiegowej z obiektywnie istniejących niezależnych przyczyn, a w tym z przyczyn technicznych.
REGULAMIN RESTAURACJA TARAS
Niniejszy Regulamin został opracowany z myślą o zapewnieniu Państwu komfortu i bezpieczeństwa w czasie przebywania w naszym obiekcie.
,,Restauracja TARAS” (dalej: Restauracja) mieści się przy ul. M. Konopnickiej 37, 87– 720 Ciechocinek.
W skład obiektu restauracyjnego wchodzi: restauracja, bar, kuchnia, ogródek, taras.
Regulamin obowiązuje na terenie całego obiektu restauracyjnego określonego w pkt 2. Każdy Gość jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i przestrzegania jego postanowień.
Przebywanie na obszarze obiektu jest równoznaczne z akceptacją treści Regulaminu.
W obiekcie restauracyjnym można spożywać wyłącznie posiłki i napoje zamówione u kelnera.
Goście przebywający w obiekcie restauracyjnym nie mogą palić wyrobów tytoniowych i e-papierosów.
Obsługa nie sprzedaje wyrobów alkoholowych osobom poniżej 18 roku życia.
Obsługa odmawia sprzedaży wyrobów alkoholowych osobom nietrzeźwym.
Obsługa może wyprosić z Restauracji w szczególności:
a) osoby zachowujące się wulgarnie w stosunku do obsługi i osób trzecich,
b) osoby będące pod wpływem alkoholu i innych środków odurzających,
c) osoby palące wyroby tytoniowe, e-papierosy,
d) osoby, które mimo zakazu próbują wnieść oraz spożywać własne napoje i posiłki,
e) osoby przebywające w Restauracji ze zwierzętami, jeżeli zwierzę zachowuje się agresywnie.
Rezerwacje stolików są dokonywane pod numerem telefonu 510 424 248, pod adresem e-mail: restauracjataras@lilamedicalspa.pl lub osobiście najpóźniej na dzień przed planowanym terminem realizacji rezerwacji. W przypadku gdy goście nie pojawią się w ciągu 30 minut od planowanej godziny rezerwacji rezerwację uważa się z nieważną, stolik staje się dostępny dla pozostałych gości.
Rezerwację można odwołać telefonicznie, w formie sms lub mailowo.
Zarezerwowanie sali na uroczystości biznesowe lub inne spotkania okolicznościowe, a także zamówienia cateringowe jest możliwe na warunkach ustalonych w odrębnej umowie oraz opłaceniu zaliczki.
Wszelkie koszty należne właściwym organizacjom zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi związane z organizacją spotkania okolicznościowego pokrywa Gość, zgodnie z zawartymi umowami w tym zakresie.
Uwzględnieniu podlegają jedynie słuszne reklamacje zgłoszone wyłącznie podczas konsumpcji a nie po jej zakończeniu.
Szczegółowe warunki reklamacji związanej z organizowaniem spotkania okolicznościowego lub usługi cateringowej ustalane są w osobnej umowie. W przypadku braku przedmiotowej umowy reklamacje należy zgłaszać w trakcie wystąpienia zdarzenia wymagającego zareklamowania.
Za dzieci przebywające w Restauracji ponoszą odpowiedzialność rodzice lub opiekunowie. Personel i Właściciel Restauracji nie ponoszą odpowiedzialności za dzieci pozostawione bez opieki na terenie Restauracji.
Na terenie restauracji dopuszczalne jest przebywanie bezpiecznych ras zwierząt pod opieką właściciela. Wszelką odpowiedzialność za zwierzęta ponoszą ich właściciele.
Właściciel Restauracji nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe z winy Gościa.
Restauracji nie odpowiada za rzeczy pozostawione przez Gości.
Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody wyrządzone przez niego na terenie Restauracji.
Obiekt restauracyjny jest stale monitorowany w celu zapewnienia bezpieczeństwa Gościom.
Osoby przebywające na terenie obiektu restauracyjnego z chwilą akceptacji niniejszego Regulaminu wyrażają zgodę na utrwalanie ich wizerunku.
Regulamin zostaje podany do publicznej wiadomości na stronie internetowej: http://lilamedicalspa.pl/ oraz jest dostępny w Restauracji.
Restauracja nie odpowiada za błędy w druku materiałów promocyjnych, ulotek, broszur informacyjnych, itp.
Restauracja zastrzega sobie prawo do zamiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie bez podania przyczyny.
Regulamin Programu Lojalnościowego – Restauracja TARAS
- Program lojalnościowy obowiązuje w Restauracji TARAS przy ul. M. Konopnickiej 37, 87-720 Ciechocinek.
- Program przeznaczony jest dla klientów Restauracji TARAS.
- Po 10 wizytach klient otrzymuje wybrany deser z karty oraz wybraną kawę lub herbatę klasyczną gratis.
- Pieczątki przybijane są przy paragonach o wartości 40 zł brutto (bez napiwku).
- Program obowiązuje na jedną osobę – jedna osoba może korzystać z nagrody tylko raz na 10 wizyt.
- Pieczątki oraz nagrody nie mogą być wymieniane na gotówkę ani łączone z innymi promocjami i rabatami obowiązującymi w Restauracji.
- Klient jest zobowiązany do przedstawienia szablonu obsłudze w celu przybicia pieczątki podczas każdej wizyty.
- Wszelkie reklamacje związane z Programem należy zgłaszać w trakcie wizyty w Restauracji. Restauracja nie uwzględnia reklamacji zgłoszonych po zakończeniu wizyty.
- Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za zgubione lub podrobione szablony/pieczątki.
- Restauracja zastrzega sobie prawo do zmiany zasad Programu w każdym czasie, w tym zakończenia programu bez wcześniejszego powiadomienia.
- Uczestnictwo w Programie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
STANDARDY OCHRONY OSÓB MAŁOLETNICH
OBOWIĄZUJĄCE W LILA MEDICAL SPA
I Objaśnienie terminów.
- Dzieckiem jest każda osoba do ukończenia 18 roku życia.
- Przez krzywdzenie dziecka powinniście rozumieć zamierzone lub niezamierzone działanie osoby dorosłej lub innego dziecka, które ujemnie wpływa na Wasz rozwój fizyczny lub psychiczny.
II Rozpoznawanie i reagowanie na czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci.
1.Wszyscy pracownicy Obiektu w ramach wykonywanych obowiązków zwracają uwagę kiedy Tobie lub innemu dziecku dzieje się krzywda.
2. Wyróżnia się cztery podstawowe formy krzywdzenia:
a. Przemoc fizyczna to między innymi:
– popychanie, szarpanie, policzkowanie, szczypanie, kopanie, duszenie, bicie otwartą ręką, pięścią lub przedmiotami.
b. Przemoc psychiczna to między innymi:
– poniżanie, upokarzanie, ośmieszanie, wyzywanie, wyśmiewanie, odtrącanie dziecka, wciąganie dziecka w konflikty dorosłych, wytykanie z powodu odmienności.
c. Wykorzystanie seksualne to naruszenie sfery intymnej dziecka, zmuszanie do oglądanie nagich osób, robienie zdjęć lub filmów z udziałem dziecka bez odzieży.
III. Przemoc.
Przemocy możecie doświadczyć ze strony osób trzecich, rodziców lub opiekunów, a także innych dzieci.
IV Zasady interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka.
W przypadku doświadczenia jakiejkolwiek z wyżej wymienionych form krzywdzenia ze strony osób dorosłych lub innych dzieci zawiadom pracownika Obiektu, a wówczas stosownie do zgłoszonej sytuacji zostanie uruchomiona odpowiednia procedura.
STANDARDY OCHRONY OSÓB MAŁOLETNICH
OBOWIĄZUJĄCE W LILA MEDICAL SPA
Preambuła
Mając na uwadze treść artykułu 22 c oraz artykułu 3 ustawy z dnia 13 maja 2016 roku
o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich, przyjmuje się niniejszy dokument jako wzór zasad i procedur w przypadku podejrzenia
że dziecku które przebywa w obiekcie LILA MEDICAL SPA dzieje się krzywda
oraz w celu zapobiegania takim zagrożeniom.
I Postanowienia wstępne.
1.Mając na uwadze konieczność zapewnienia osobom małoletnim należytej ochrony w trakcie ich pobytu w obiekcie – LILA MEDICAL SPA mieszczącym się pod adresem 87-720 Ciechocinek ul. Marii Konopnickiej 37, którego właścicielem jest K.C.B. Interlight Sp. z o.o. z siedzibą w Gniewkowie (88-140) ul. Inowrocławska 4, wprowadzone zostają niniejsze:
„STANDARDY OCHRONY OSÓB MAŁOLETNICH”
2. Ilekroć w Standardach jest mowa o:
a. Standardach ochrony osób małoletnich – rozumie się Standardy ochrony osób małoletnich obowiązujące w obiekcie – LILA MEDICAL SPA, zwane dalej Standardami,
b. Obiekt – rozumie się obiekt LILA MEDICAL SPA mieszczący się pod adresem 87-720 Ciechocinek ul. Marii Konopnickiej 37,
c. Kierowniku Obiektu – rozumie się przez to osobę zarządzającą obiektem z ramienia K.C.B. Interlight Sp. z o.o.,
d. pracowniku obiektu – rozumie się przez to osobę wchodzącą w skład personelu obiektu, niezależnie od podstawy prawnej wykonywania przez nią prac,
e. małoletnim – rozumie się przez to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia.
3. Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować z zachowaniem zasady proporcjonalności względem zaistniałej sytuacji i w sposób racjonalny.
4. Pracownicy obiektu powinni w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a także ewentualną niepełnosprawność lub występujące specjalne potrzeby edukacyjne.
II Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami obiektu a małoletnim.
1.K.C.B. Interlight Sp. z o.o. będzie dokładać starań, aby pracownicy obiektu mogący mieć kontakt z małoletnimi przebywającymi w obiekcie, mieli świadomość ciążących na nich w tym zakresie obowiązkach, a także aby potrafili zadbać o bezpieczne relacje pomiędzy nimi, a małoletnimi.
2.Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem obiektu a małoletnim, przebywającym w obiekcie, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika obiektu.
III Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w obiektu.
1.Identyfikacji małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie, dokonują pracownicy recepcji. Identyfikacja taka następuje:
a. na podstawie dokumentów małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą małoletni przebywa w obiekcie, a w razie ich braku,
b. na podstawie rozmowy z dorosłym oraz z małoletnim.
Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem prawnym małoletniego, należy poprosić tę osobę o udowodnienie zgody rodzica lub opiekuna prawnego na pozostawanie przez małoletniego pod opieką wspomnianego dorosłego (Wzór upoważnienia zawarty jest w załączniku nr 2 niniejszego standardu).
W przypadku braku wskazanego wyżej dokumentu w momencie zameldowania należy zobowiązać gościa do niezwłocznego, nie później niż do drugiego dnia pobytu, dostarczenia upoważnienia do opieki nad małoletnim.
2.Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w ust. 1 pracownik recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego i osobę dorosłą, z którą przebywa on w obiekcie, wówczas należy o tym powiadomić Kierownika Obiektu. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników obiektu.
3.W trakcie rozmowy z małoletnim należy zwrócić szczególną uwagę na to, by małoletni miał możliwość swobodnego i nieskrępowanego wypowiadania się, w szczególności aby dorosły, z którym małoletni przebywa w obiektu, nie udzielał odpowiedzi na pytania zadawane małoletniemu. Jeśli dorosły w jakikolwiek sposób utrudnia kontakt z małoletnim lub wywiera na niego presję, choćby tylko swoją obecnością, wówczas należy poprosić dorosłego o opuszczenie pomieszczenia na czas prowadzenia rozmowy z małoletnim, a także poprosić o obecność w trakcie rozmowy dodatkowo drugiego pracownika obiektu.
4.W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej co do okazania dokumentu dziecka lub wskazania relacji należy wyjaśnić, że procedura służy zapewnieniu dzieciom korzystającym z Obiektu bezpieczeństwa i została opracowana w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi działającymi w tym przedmiocie.
5.Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny należy podziękować za czas poświęcony na upewnienie się, że dziecko jest pod dobrą opieką i jeszcze raz podkreślić, że procedura ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom.
6.W przypadku gdy rozmowa nie rozwieje wątpliwości dotyczących podejrzenia wobec dorosłego i jego intencji skrzywdzenia dziecka, należy dyskretnie powiadomić Kierownika Obiektu.
IV Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia że dobro małoletniego jest zagrożone.
1.Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie obiektu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik obiektu jest zobowiązany, w reakcji na powyższe, do podjęcia adekwatnych działań.
2.Uzasadnione podejrzenie zagrożenia dobra małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik obiektu:
a. zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie małoletniego,
b. gdy małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu,
c. gdy małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.
3 .Działania, o których mowa w ust. 1, powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji Kierownika Obiektu, a jeśli to nie będzie możliwe lub mogłoby spowodować zbędne opóźnienie, na powiadomieniu przełożonego lub organów ścigania.
4. Jeśli od pracownika obiektu można tego w danej sytuacji oczekiwać, może on podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając jednakże, aby taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, małoletniego, ani też osób postronnych. Osobą postronną w rozumieniu niniejszego postanowienia nie jest sprawca lub współsprawca krzywdzenia. Działania pracownika obiektu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tak zwanego zatrzymania obywatelskiego.
V Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego.
1.Po powiadomieniu przez pracowników obiektu w sytuacjach przewidzianych w niniejszych Standardach, Kierownik Obiektu jest zobowiązany do ustalenia stanu sprawy oraz jeśli ustalone okoliczności są uzasadnione do powiadomienia organów ścigania.
2.W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia organów ścigania jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik obiektu.
3.Po powiadomieniu organów ścigania pracownicy obiektu powinni zadbać, aby małoletni oraz osoba dorosła, która mogła popełnić przestępstwo, nie oddalili się z obiektu przed przybyciem funkcjonariuszy organów ścigania, a także by potencjalne dowody popełnienia przestępstwa nie uległy zniszczeniu, na przykład poprzez zabezpieczenie nagrań z kamer monitoringu.
4.W uzasadnionych przypadkach Kierownik Obiektu jest zobowiązany także rozważyć i skonsultować z obsługującym K.C.B. Interlight Sp. z o.o. Działem Prawnym możliwość zawiadomienia sądu opiekuńczego.
VI Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pracowników obiektu do stosowania Standardów.
1.Osobą odpowiedzialną za przygotowanie pracowników obiektu do stosowania Standardów jest Kierownik Obiektu.
2.Pracownicy obiektu zostaną zapoznani ze Standardami ochrony osób małoletnich.
VII Zatrudnianie osób do pracy z dziećmi.
1.Wszyscy pracownicy zatrudnieni do pracy z dziećmi, w tym osoby, które mogą mieć potencjalny kontakt z dziećmi, powinny złożyć oświadczenie o braku karalności i o nietoczeniu się postępowań o czyny przeciwko dzieciom (Wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku do Standardów).
2.Każdą osobę zatrudnianą przez Obiekt do prac związanych z edukacją, wypoczynkiem i opieką nad dziećmi należy obowiązkowo sprawdzić w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Sprawdzenie osoby w Rejestrze odbywa się poprzez wydruk wyników wyszukiwania osoby w Rejestrze z dostępem ograniczonym, który następnie wkładany jest do akt osobowych osoby sprawdzanej (Zakres danych osobowych niezbędnych do sprawdzenia osoby w Rejestrze zawarty jest w załączniku do Standardów).
VIII. Postanowienia końcowe.
1.Co najmniej raz na dwa lata dokonywana będzie ocena Standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, a wnioski z przeprowadzonej oceny zostaną udokumentowane na piśmie.
2.Standardy podlegają udostępnieniu na stronie internetowej www.lilamedicalspa.pl , a także zostaną wywieszone w widocznym miejscu obiektu, w recepcji.
3.Standardy ochrony osób małoletnich wchodzą w życie z dniem 15.08.2024 roku.
Jeśli planują Państwo wypoczynek z osobą małoletnią, nie będąc jej rodzicem lub opiekunem prawnym, podczas zameldowania są Państwo zobowiązani przekazać pracownikowi recepcji upoważnienie do opieki nad osobą nieletnią wypełnione i podpisane przez jej rodzica lub opiekuna prawnego. Wzór upoważnienia na życzenie udostępni Państwu pracownik recepcji.